Sprawozdanie z realizacji projektu „Szkoła Humanitarna”
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Zawodowych Nr 1 im. Jana Pawła
II w Dębicy
Adres: ul. Rzeszowska 78, 39 – 200 Dębica
Koordynator: mgr inż. Renata
Zielińska
Okres sprawozdawczy
- II semestr 2010/2011r.
1. Sprawozdanie z działania Klubu Szkoły
Humanitarnej
Liczba członków Klubu:
45
Z ilu klas: 5
Czy spotkania Klubu odbywają się regularnie? Tak
Jak często? raz w tygodniu
Proszę zaznaczyć, które działania zostały już
zrealizowane przez Klub Szkoły Humanitarnej:
Działania |
Tak |
Nie |
Opracowanie
regulaminu Klubu |
|
|
Wydanie gazetki, bloga, strony internetowej itp |
|
|
Dystrybucja pisma
„Pomagamy” |
|
|
Stworzenie szkolnej
biblioteczki z literaturą i filmami na temat kluczowych zagadnień projektu |
|
|
Opracowanie
Przewodnika Szkoły Humanitarnej
zawierającego wskazówki na temat codziennych działań na rzecz
globalnej odpowiedzialności |
|
Inne
działania Klubu:
http://www.mechanikdebica.edu.pl/projekty.php?body=szhum
z
dostępnością wody pitnej na świecie.
|
1. Sprawozdanie z przeprowadzonych lekcji z
edukacji globalnej
Proszę opisać, na jakich lekcjach odbyły
się zajęcia z edukacji globalnej:
Przedmiot |
Temat zajęć |
Wykorzystywane materiały i źródła |
Klasa |
Liczba uczniów uczestniczących |
Godzina Wychowawcza |
Kataklizmy na
świecie |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
1 N TZ |
24 |
Godzina Wychowawcza |
Zrównoważony rozwój
– warunek przetrwania cywilizacji |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
1 M TZ |
24 |
Godzina Wychowawcza |
Każda kropla wody niesie
życie |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
1R TZ |
23 |
Godzina Wychowawcza |
Woda – dwie
skrajności |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
1 J TZ |
23 |
Godzina Wychowawcza |
Woda – dwie
skrajności |
Materiały PAH, Internet,
filmy edukacyjne
|
1 A TZ |
25 |
Godzina Wychowawcza |
Woda – dwie
skrajności |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
1 B TZ |
27 |
Godzina Wychowawcza |
Projekt: Humanitarna
szkoła |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
2 R TZ |
21 |
Godzina Wychowawcza |
Woda jako prawo
człowieka |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
2 B TZ |
28 |
Godzina Wychowawcza |
Woda jako prawo
człowieka |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
2E/ BT |
25 |
Godzina Wychowawcza |
Globalizacja-
dobrodziejstwo czy problem współczesnego świata |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
2 A TZ |
24 |
Godzina Wychowawcza |
Dostęp do wody
prawem człowieka |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
2 N TZ |
18 |
Godzina Wychowawcza |
Współzależności
globalne |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
2 M TZ |
20 |
Godzina Wychowawcza |
Woda podstawowym
prawem człowieka |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
2 i TZ |
28 |
Godzina Wychowawcza |
Dostęp do wody
pitnej |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
3 M T1 |
24 |
Godzina Wychowawcza |
Czym jest edukacja
globalna |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
3 N T1 |
18 |
Godzina Wychowawcza |
Woda jako prawo
człowieka, a zagrożenia |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
2 J TZ |
27 |
Godzina Wychowawcza |
Sposoby oszczędzania
wody |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
3 A/E T1 |
28 |
Godzina Wychowawcza |
Odpowiedzialne
podejście do konsumpcji |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
3 B T1 |
19 |
Godzina Wychowawcza |
Dostęp do wody
pitnej |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
3 J T1 |
22 |
Godzina Wychowawcza |
Woda jako prawo człowieka
– PAH |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
3 R T1 |
15 |
Godzina Wychowawcza |
Woda prawem każdego
człowieka |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
3 I T1 |
20 |
Godzina wychowawcza |
Jaki mamy wpływ na
zmiany klimatu |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
2 U LO |
12 |
Godzina wychowawcza |
Bez wody ginie
cywilizacja |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
1 L LP |
27 |
Godzina wychowawcza |
Czy zmiany klimatu
mają wpływ na prawa człowieka? |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
1 Z LP |
19 |
Godzina wychowawcza |
Czym
jest edukacja globalna? |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
2L/K LP |
28 |
Godzina wychowawcza |
Woda jako prawo
człowieka |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
1 r ZSZ |
32 |
Godzina wychowawcza |
Woda jako prawo
człowieka |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
1 i ZSZ |
32 |
Godzina wychowawcza |
Dostęp do wody
pitnej |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
1
t/e |
34 |
Godzina wychowawcza |
Woda jako źródło
życia |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
2 r ZSZ |
19 |
Godzina wychowawcza |
Woda jako prawo
człowieka |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
2 i ZSZ |
16 |
Godzina wychowawcza |
Woda jako prawo
człowieka |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
2 t ZSZ |
29 |
Godzina wychowawcza |
Woda jako prawo
człowieka |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
2 p ZSZ |
26 |
Godzina wychowawcza |
Woda
w procesach przemysłowych |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
3k/r ZSZ |
22 |
Godzina wychowawcza |
Odpowiedzialne
źródła energii Woda źródłem życia na ziemii |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
3 e ZSZ |
26 |
Godzina wychowawcza |
Woda w procesach
przemysłowych |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
3r ZSZ |
21 |
Godzina wychowawcza |
Woda w procesach
przemysłowych |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
3 o/r ZSZ |
21 |
|
Razem |
847 |
2. Sprawozdanie z realizacji projektu
uczniowskiego
Klub Szkoły Humanitarnej:
Proszę wypełnić poniższą tabelę:
Tytuł projektu |
Woda źródłem życia !!! |
Cele projektu |
Kampanii
informacyjnej na temat edukacji globalnej. Propagowanie wśród
uczniów szkoły w środowisku wiedzy na temat problemów |
Grupa docelowa (np. uczniowie,
rodzice, społeczność lokalna itp.) |
Uczniowie Zespołu Szkół
Zawodowych Nr 1 im. Jana Pawła II. Uczniowie
zaprzyjaźnionych szkół. Społeczność miasta. |
Liczba odbiorców projektu |
Nieograniczona |
Liczba uczniów i uczennic realizujących projekt |
45 |
Działania |
Podsumowania działań Klubu za II semestr Spotkania i dyskusje
na temat oszczędzania wody. Projektowanie i
drukowanie ulotek oraz ich propagowanie wśród uczniów Rozpowszechnianie
wśród uczniów materiałów filmowych ze strony internetowej PAH. Umieszczanie
artykułów dotyczących problemów niedostatku wody na świecie Propagowanie
projektu w formie audycji przez radiowęzeł szkolny i lokalne radio Przeprowadzenie na
terenie szkoły akcji plakatowej pod hasłem – „ Ile kosztuje woda” Przeprowadzanie
lekcji nt. celów i zadań Szkoły Humanitarnej oraz edukacji globalnej. Zorganizowanie
„Światowego Dnia Wody” w Centrum
Handlowym – „Galeria Dębicka” dla społeczności miasta Dębicy (happening). Przygotowywanie
pokazów strojów ekologicznych wykonanych przez naszą młodzież na Światowy
Dzień Wody (występ podczas happeningu). Przygotowanie przez
młodzież prezentacji multimedialnych na temat problemów z dostępnością wody
pitnej na świecie. Opracowanie
materiałów i przygotowanie przez młodzież naszej szkoły, lekcji Propagowanie
działalności klubu i wiedzy na tematy realizowane w ramach projektu w
lokalnych mediach. |
Harmonogram działań |
Zbieranie informacji
na temat globalnego problemu wody (biblioteka, strony internetowe) – cały rok
Promowanie idei
szkoły Humanitarnej – cały rok szkolny 2010/2011 |
Rezultaty projektu |
Uświadomienie
społeczności szkolnej i lokalnej problemów z brakiem wody Uświadomienie
młodzieży i społeczeństwu możliwości i sposobów oszczędzania wody w
codziennych czynnościach w gospodarstwie domowym. Zainteresowanie
władz lokalnych tym problemem i uzyskanie ich przychylności |
3. Co sprzyjało, a co utrudniło realizację
poszczególnych elementów projektu Szkoła Humanitarna w Waszej szkole?
Proszę wypełnić tabelę:
|
Działalność Klubu
Szkoły Humanitarnej |
Lekcje z edukacji
globalnej |
Realizacja projektu
uczniowskiego przez Klub Szkoły Humanitarnej |
Czynniki sprzyjające
|
Baza techniczna szkoły. Dostęp do Internetu. Przychylność Dyrekcji Szkoły. Aktywność młodzieży. Przychylność władz, mediów |
Zaangażowanie nauczycieli. Zainteresowanie uczniów. Szeroki dostęp do materiałów edukacyjnych. Podejmowanie innowacji pedagogicznych. |
Aktywna młodzież, chętnie włączająca się Współpraca z lokalnymi szkołami, organizacjami,
firmami, instytucjami. |
Czynniki
utrudniające |
Brak |
Brak |
Brak |
Data: 08.06.2011
Sprawozdanie sporządził:
Zespół ds. Współpracy z PAH