Sprawozdanie z realizacji projektu „Szkoła Humanitarna”
Adres: Ul. Rzeszowska 78 39 – 200 Dębica
Koordynatorka: mgr inż. Renata Zielińska
Okres sprawozdawczy
- I semestr 2010/2011r.
Z ilu klas: 6
Czy spotkania Klubu
odbywają się regularnie? Tak
|
Tak |
Nie |
Opracowanie
regulaminu Klubu |
|
|
Wydanie gazetki, bloga, strony internetowej itp |
|
|
Dystrybucja pisma
„Pomagamy” |
|
|
Stworzenie szkolnej
biblioteczki z literaturą i filmami na temat kluczowych zagadnień projektu |
|
|
Opracowanie
Przewodnika Szkoły Humanitarnej
zawierającego wskazówki na temat codziennych działań na rzecz
globalnej odpowiedzialności |
|
|
Przedmiot |
Temat zajęć |
Wykorzystywane materiały i źródła |
Klasa |
Liczba uczniów uczestniczących |
Godzina Wychowawcza |
Woda jako prawo
człowieka |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
1 N TZ |
24 |
Godzina Wychowawcza |
Globalne
współzależności |
Materiały PAH, Internet, filmy edukacyjne |
1 M TZ |
24 |
Godzina Wychowawcza |
Każda kropla wody
niesie życie |
Materiały PAH, Internet, filmy edukacyjne |
1R TZ |
23 |
Godzina Wychowawcza |
Globalne
współzależności. W obliczu katastrofy
ekologicznej. |
Materiały PAH, Internet, filmy edukacyjne |
1 t/e |
36 |
Godzina Wychowawcza |
Woda jako prawo
człowieka |
Materiały PAH, Internet, filmy edukacyjne |
1 J TZ |
23 |
Godzina Wychowawcza |
Woda jako prawo
człowieka |
Materiały PAH, Internet, filmy edukacyjne |
1 A TZ |
25 |
Godzina Wychowawcza |
Woda jako prawo
człowieka do rozwoju |
Materiały PAH, Internet, filmy edukacyjne |
1 B TZ |
27 |
Godzina Wychowawcza |
Projekt: Humanitarna
szkoła |
Materiały PAH, Internet, filmy edukacyjne |
2 R TZ |
21 |
Godzina Wychowawcza |
Woda jako prawo
człowieka |
Materiały PAH, Internet, filmy edukacyjne |
2 B TZ |
28 |
Godzina Wychowawcza |
Woda jako prawo
człowieka |
Materiały PAH, Internet, filmy edukacyjne |
2E/ BT |
25 |
Godzina Wychowawcza |
Globalizacja-
dobrodziejstwo czy problem współczesnego świata |
Materiały PAH, Internet, filmy edukacyjne |
2 A TZ |
24 |
Godzina Wychowawcza |
Dostąp do wody
prawem człowieka |
Materiały PAH, Internet, filmy edukacyjne |
2 N TZ |
18 |
Godzina Wychowawcza |
Współzależności
globalne |
Materiały PAH, Internet, filmy edukacyjne |
2 M TZ |
20 |
Godzina Wychowawcza |
Projekt „Humanitarna
szkoła” PAH- informacje |
Materiały PAH, Internet, filmy edukacyjne |
2 i TZ |
28 |
Godzina Wychowawcza |
Jak zachować się w
obliczu katastrofy humanitarnej |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
3 M T1 |
24 |
Godzina Wychowawcza |
Czym jest edukacja
globalna |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
3 N T1 |
18 |
Godzina Wychowawcza |
Woda jako prawo
człowieka, zmiany klimatyczne |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
2 J TZ |
27 |
Godzina Wychowawcza |
Sposoby oszczędzania
wody |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
3 A/E T1 |
28 |
Godzina Wychowawcza |
W obliczu katastrofy
humanitarnej |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
3 B T1 |
19 |
Godzina Wychowawcza |
Jak zmiany
klimatyczne naruszają prawa człowieka? |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
3 J T1 |
22 |
Godzina Wychowawcza |
Szkoła humanitarna:
„Każda kropla wody niesie życie” |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
3 R T1 |
15 |
Godzina Wychowawcza |
Kraje Globalnego
Południa- znaczenie dla świata |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
3 I T1 |
20 |
Godzina Wychowawcza |
Woda jako prawo
człowieka |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
4 I T1 |
20 |
Godzina Wychowawcza |
Woda jako prawo
człowieka |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
4 R T1 |
23 |
Godzina Wychowawcza |
Jak zmiany
klimatyczne naruszają prawa człowieka |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
4 O T1 |
23 |
Godzina Wychowawcza |
Czy zmiany
klimatyczne mają wpływ na prawda człowieka? |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
4 B T1 |
12 |
Godzina Wychowawcza |
Szkoła humanitarna:
„Każda kropla wody niesie życie” |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
4 E T1 |
24 |
Godzina Wychowawcza |
Woda jako prawo
człowieka |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
4 N T1 |
19 |
Godzina wychowawcza |
Czy zmiany
klimatyczne wpływają na prawa człowieka. Woda jako prawo człowieka |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
4 M T1 |
24 19 |
Godzina wychowawcza |
Jaki mamy wpływ na
zmiany klimatu |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
2 U LO |
12 |
Godzina wychowawcza |
Bez wody ginie
cywilizacja |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
1 L LP |
27 |
Godzina wychowawcza |
Czy zmiany klimatu
mają wpływ na prawa człowieka? |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
1 Z LP |
19 |
Godzina wychowawcza |
Czym
jest edukacja globalna? |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
2L/K LP |
28 |
Godzina wychowawcza |
Woda jako prawo
człowieka |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
3L/K LP |
21 |
Godzina wychowawcza |
Woda jako prawo
człowieka |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
1 r ZSZ |
32 |
Godzina wychowawcza |
Woda jako prawo
człowieka |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
1 i ZSZ |
32 |
Godzina wychowawcza |
Sposoby oszczędzania
wody |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
2 r ZSZ |
19 |
Godzina wychowawcza |
Woda jako prawo
człowieka |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
2 i ZSZ |
16 |
Godzina wychowawcza |
Woda jako prawo
człowieka |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
2 t ZSZ |
29 |
Godzina wychowawcza |
„Chrońmy Ziemie”-
jak chronić naturalne surowce ziemi- film |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
2 p ZSZ |
26 |
Godzina wychowawcza |
Woda
w procesach przemysłowych |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
3k/r ZSZ |
22 |
Godzina wychowawcza |
Współzależności
globalne |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
3 e ZSZ |
26 |
Godzina wychowawcza |
Woda w procesach
przemysłowych |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
3r ZSZ |
21 |
Godzina wychowawcza |
Woda w procesach
przemysłowych |
Materiały PAH,
Internet, filmy edukacyjne |
3 o/r ZSZ |
21 |
|
Razem |
799 |
Proszę
wypełnić poniższą tabelę:
|
Woda źródłem życia !!! |
Cele projektu |
Kampania informacyjna
i jej narzędzia Propagowanie wśród
uczniów szkoły informacji na temat problemów |
Grupa docelowa (np. uczniowie,
rodzice, społeczność lokalna itp.) |
Uczniowie Zespołu
Szkół Zawodowych Nr 1 im. Jana Pawła II. Uczniowie
zaprzyjaźnionych szkół. Społeczność miasta. |
Liczba odbiorców projektu |
Nieograniczona |
Liczba uczniów i uczennic realizujących projekt |
54 |
Planowane działania |
Spotkania i dyskusje
na temat oszczędzania wody. Spotkania z ludźmi
aktywnie działającymi w Organizacjach humanitarnych. Projektowanie i
drukowanie ulotek oraz ich propagowanie wśród uczniów Rozpowszechnianie
wśród uczniów materiałów filmowych ze strony internetowej PAH. Umieszczanie
artykułów w gazetce szkolnej i lokalnej dotyczących problemów niedostatku
wody na świecie. Propagowanie
projektu w formie audycji przez radiowęzeł szkolny i lokalne radio |
Harmonogram działań |
Zbieranie informacji
na temat globalnego problemu wody (biblioteka, strony internetowe) – wrzesień
2010 Promowanie idei
szkoły Humanitarnej – wrzesień/październik 2010 Założenie Klubu
Szkoły Humanitarnej – październik 2010 Spotkania członków
KSH i realizacja założonych celów – wrzesień – grudzień. |
Zakładane rezultaty projektu |
Uświadomienie
społeczności szkolnej i lokalnej problemów z brakiem wody Sposoby oszczędzania
wody w codziennych czynnościach w gospodarstwie domowym. Zainteresowanie
władz lokalnych tym problemem i uzyskanie ich przychylności |
4. Co sprzyjało, a co utrudniło realizację poszczególnych
elementów projektu Szkoła Humanitarna w Waszej szkole?
|
Działalność Klubu
Szkoły Humanitarnej |
Lekcje z edukacji
globalnej |
Realizacja projektu
uczniowskiego przez Klub Szkoły Humanitarnej |
Czynniki sprzyjające |
Baza techniczna szkoły. Dostęp do Internetu. Przychylność Dyrekcji Szkoły. Aktywność młodzieży. |
Zaangażowanie nauczycieli. Zainteresowanie uczniów. Szeroki dostęp do materiałów edukacyjnych. Podejmowanie innowacji pedagogicznych. |
Aktywna młodzież, chętnie włączająca się Współpraca z lokalnymi Szkołami, Organizacjami,
Firmami, Instytucjami. |
Czynniki
utrudniające |
Brak dostatecznych środków finansowych |
Brak |
Brak dostatecznych środków finansowych |